top of page
GARANTIE
GARANTIE OP KASTEN
Bij ons krijg je 5 jaar garantie* op je kasten. Wij zijn overtuigd van onze kwaliteit en service en werken alleen met betrouwbare leveranciers met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Iedere productie/fabricagefout wordt in de eerste 5 jaar na aankoop kosteloos hersteld. Schade veroorzaakt door onze montage wordt uiteraard opgelost. Het kan altijd voorkomen dat er iets beschadigd is tijdens de levering of het verkeerdelijk verzagen van een onderdeel. Hiervoor nemen wij onze verantwoordelijkheid.
GARANTIE OP TOESTELLEN/ SPOELBAK/KRAAN
Je krijgt steeds 2 jaar wettelijke garantie* op je keukentoestellen/spoelbak en kraan. In bepaalde gevallen is het mogelijk om meer dan 2 jaar garantie te verkrijgen. Voor meer info vraag hiernaar in onze toonzaal.
*Deze zaken vallen niet onder garantie: het verkleuren van hout, textiel, vezelstoffen, het “werken” van hout voor zover dit “werken” vanuit technisch oogpunt niet te voorkomen is of volgens de gebruiken in de meubelsector algemeen aanvaard wordt of eigen is aan de gebruikte materialen. Hout is een natuurlijk materiaal. De houtnerf en tint maken iedere keuken uniek. Afwijkingen in structuur of kleur bijvoorbeeld door verschillend licht-en zonlichtinval zijn typisch voor een natuurproduct en geheel normaal. Zij zijn daarom geen reden voor reclamaties. Bij fronten met reproducties/houtfineren kan het beeld van het houtdecor tussen de kastfronten verschillen (houtnerf loopt niet door). Reclamaties i.v.m. verschoven hout- en structuurbeelden zijn daarom niet gegrond.
Donkere kleuren zoals zwart zijn steeds gevoeliger voor vingerafdrukken en stof. Dit is normaal en kan ook niet vallen onder garantie.
In het greeploze programma zal door gebruik de plaats waar de deur steeds gegrepen wordt, meer blinken. Dit voorval valt niet onder de garantie-voorwaarden.
Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor schade veroorzaakt door een gebrekkig of onzorgvuldig gebruik of onderhoud van de keuken.
Daarnaast kunnen we ook niet aansprakelijk gesteld worden voor schade veroorzaakt door externe omstandigheden, normale slijtage, materiaal geleverd door de klant of een derde of indirect veroorzaakte schade van welke aard ook. Waterschade valt niet onder garantie. Alle houtwerk is gevoelig aan water. Vloeistoffen moeten direct droog gemaakt worden. Indien de plaatsing niet door ons werd gedaan dan kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor schade veroorzaakt door het verkeerdelijk monteren van de kasten, toestellen, spoelbak en kraan.
Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor werken uitgevoerd door een andere firma zoals bijvoorbeeld een loodgieter, elektricien, schilder, aannemer, enz.
Bij de plaatsing moet steeds alles voldoende afgedekt worden door de klant. Meubels, vloeren,... moeten voldoende afgedekt worden. Bij de plaatsing komt er stof vrij door onder andere het zagen van plaatmateriaal (niet tegenstaande wij een stofzuiger gebruiken), wij kunnen hier niet verantwoordelijk voor gesteld worden. Wij laten de werf steeds borstelvrij na. Het kuisen van de kasten moet steeds gebeuren door de klant en pas 1 dag na plaatsing. Silicone/lijm moet eerst voldoende uitgedroogd zijn alvorens te kuisen.
Iedere schade of gebrek moet binnen de 7 werkdagen na levering van de goederen schriftelijk gemeld worden.
bottom of page